torstaina, kesäkuuta 02, 2011

Ensin mä olin et...

Niinpä. Tähän väliin voin todeta, että tuleva sisältää valittamista ja kitinää, joten jos siellä on hyvä päivä niin siirry vaikka tänne.

Ystävä sanoi sen paremmin. Kirosin nassukirjassa koko remontin alimpaan helvettiin;

"Ensin mä olin, et ihanan terapeuttista ja kivaa - mut sit mä tajusin, että täähän on ihan perseestä!"

Niinpä. Ylläoleva tiivistää mun fiilikset koko rempasta. Ahterista. Perseestä. Karseeta. Mä voin kertoa, että IKINÄ en tahdo ajatella kuuluvani niinhin kunnioitettaviin ihmisiin, jotka rakentavat oman talon. Jos siihen lähden, on lääkitykseni täysin väärä ja kukaan ei koskaan milloinkaan saa laskea minua siihen. Ei Ikinä. Sitten pitää olla rahaa niin paljon, että ostaa koko roskan avaimet kouraa- periaatteella.

Mä oon itte niin väsynyt, poikki ja voimaton. Onneksi siihen tuli jo selitystä viime neuvolassa; mulla on hemppa laskenut tappavan tasaisesti kohti sitä pyöreää 100 arvoa - ihan siellä ei vielä kuitenkaan olla. Mutta ottaen huomioon, että mulla hemppa normaalisti on ollut tasoa "doupattu hiihtäjä"- 155 korvilla - on tämä 110 nurkilla oleminen mulle jo ihan helvetillistä. Nyt ladataan lärviin sitten suoliston- ja ruoansulatuksen lamauttavaa Obsidania. Tai ihan sama mitä helvetin rautanaulaa, sen näkee sitten oireista että mikä putoaa. "Huvittavaa" on se, että nyt on vasta tulossa ne hempan näkökulmasta pahimmat viikot, eli nyt ollaan vedetty vaan ihan reipasta laskukiitorataa.

Että vittu joo. Miehen kanssa tapellaan harvase hetki. Koko ajan rassaa jokin asia jossain ja kiirettä ois jatkuvasti. Naapurin rouvan kanssa viitottiin tänään parvekkeelta "kaulakiikku ja ranteetauki" - pantomiimiä nauraen; olen oikeasti löytänyt tästä talosta samanhenkisen äiteen! Hänellä on yhtä mustanpuhuva huumorintaju ja ollaan naurettu kimpassa kaikille asioille. Että kuinka pitkälti heroiinia stydimpää kamaa nämä äitihormonit on, kun sitä tahtoo uudestaan ja uudestaan siihen vuoden kestävään krooniseen-oksettaa-väsyttää-haisee-miksi ei saa nukkua-äiti on tässä- vauvavaiheeseen! Puhumattakaan tästä "Hehkeästä Odotuksesta" - bu-fuckin-ha!

Tähän nakataan siis päälle ne kaikki kauhun tunteet siitä, onko lapsi terve, mitä sitten jos jne - voin kertoa että "raskaudesta nauttiminen" on saatanan vaikeaa. Mikä helvetin älynväläys tähän väliin oli ostaa koti ja rempata ja muuttaa ja ja ja!??!!??! Ehkä kuukauden päästä on mieli toinen, kun muutto on ohi. Tai sitten ei.

No jokatapauksessa, primitiiviset "mulle on ihan yks paskahailee" fiilikset pukkaa pintaan. Päivä kerralaan tää on mentävä ja onneksi nyt on muutamia vapaapäiviäkin listalla. Ylityövapaita - eli ansaittuja.

Yltiöpositiivisuus ja kaikki niin IhQut ajatukset voi sitten ystävällisesti survoa pitkälle colonin mutkaan, nyt mä tahdon vähän aikaa kokea sen "vittumäenjaksatääonniiinperseestäaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh" agression, joka kasvaa "haistakaapaskamätänhoidan" taisteluhengeksi. Mutta alukksi märistään.


EDIT:
Neuvolaspeksit teillekin
painoa tullut (arrgh) peräti 420g/viikko - liekö sitten mitä kotivaaka meillä huijannut!
turvottelua ei ole, eikä U-puolella protskuja tai sokeria.
Hemppa liian alhainen, hoitona 100mg rautaa päivässä.
Paineet yllättävän asialliset 122/71  - kotimittauksilla jälleen taas paaaaaaaaaaljon alempia arvoja.
Sikiön sykkeet jumskutti hienosti 150 molemmin puolin vauhdilla vaihdellen ja alta krolattiin vauhdilla pois!
Liikkeet laitettiin kahdelle plussalle ja SF mitta huito viikkoihin nähden tasaista keskikäyrää.

Kaikki hyvin, siis.

5 kommenttia:

  1. ihkua on toi sun naapurin mamma!!!! että löytyski tollanen naapurista!!!

    VastaaPoista
  2. Silläkin uhalla nyt sanon että kypsähdät mut ravintojuttuihin,mutta hemppaongelmat raskauden aikana voi myös johtua foolihapon puutteesta (ja myös B12 vitamiinin puutteesta). Eli jos rautakuuri ei auta, vetäseppä kunnon B-vitamiinikuuri kylkeen. Stressikin kuluttaa b-vitamiineja paljon, ja jo pelkän stressin vuoksi niitä olisi hyvä saada. Ei ainakaan haittaa kokeilla. Keksin tämän itse siitä kun oma hemppa raskaudessa ei noussut kunnolla ja aloin vedellä B12 (kun kasvissyöjä oon, sulla tuskin tästä on puutos) niin johan alkoi tapahtua. Terveyskirjastossa on duodecimin artikkeleja aiheesta myös eli päästä en keksinyt. Löytyy googlettamalla "raskaus, hemoglobiini, foolihappo"

    Tsemppiä ja jaksamista. Saa väsyneenä olla vittuuntunut.

    VastaaPoista
  3. Oletko kokeillut, auttaako musta makkara tai veriletut? Minulla ne auttoivat pillereitä paremmin,

    VastaaPoista
  4. Ihanaa että maailmasta löytyy joku muukin, joka puurtaa remontin keskellä, hoitaa taaperoa, koiraa ja kotityöt, tappelee miehensä kanssa - kaikki tämä kasvavan mahan kanssa (itseni kohdalla jo pelkkä raskaana olo on yhtä hel***tiä, eikä kuuluisasta hehkusta ole puhettakaan. Remontit ja muu elämä vielä siihen päälle, niin aika äärirajoilla mennään). Yritä jaksaa, kyllä se remontti joskus loppuu :) ja (hormoneista johtuva) vitutuskin toivottavasti ;)

    VastaaPoista
  5. :):):):):):):):):):).),,(:/;?€6:,?€ heheh! Meilläki alkaa ens viikolla uuden kodin tuunaus. Onneksi ilman rantapalloa! Jaksuja hurjasti!

    VastaaPoista






Kunnioita blogirauhaa! Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, ole kiltti ja jätä sanomatta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...