keskiviikkona, helmikuuta 23, 2011

Opetellaan nauttimaan!

Arki on sitä, millaiseksi sen itse kokee.

Meillä opetellaan uutta arkea - taas. Todettiin isännän kanssa, että niinä aamuina kun minä menen iltavuoroon, menee isäntä aiemmin töihin. Minä taasen vien Tirpan päiväkotiin kahdeksaksi aamupuurolle. Sitten palaan kotiin, syön aamupalaa ja käyn suihkussa (ja nähtävästi bloggaan!). Tällä keinolla pienen miehen päiväkotipäivä ei veny yli 8 tuntiseksi ja minä saan aamulla omaa aikaa.

Vaikka koenkin aamut nappulan kanssa kuluttaviksi (ei ei ei ei ei vaatteita, hammaspesua, peppupesua, EI EI EI) ja herätys on myös aikaisemmin, voin nauttia tästä tunnin mittaisesta omasta ajasta. Omasta hiljaisuudesta, rauhasta laittaa itseni kuntoon.

Unenpuutteesta johtuvaa väsymystä ei aikaiset aamut ja omat tunnit poista, mutta antaa kuitenkin oman ajan avulla lisää voimia arkeen.

Nyt minusta on tullut se painajainen jota olen kritisoinut aiemmin; aikainen lintu nappaa rauhassa kahvikupin. Nukkua saan nimittäin arkivapaillakin!

Eilen kiersin monta monituista kauppaa Maskusta Ikeaan etsien lapselle sänkyä. Hinnat oli hurjia tai sitten sängyt sellaisia, mitä emme tahdo. Päädyin tilaamaan sänkysetin laatikolla netistä. Väri on kamalan ruma "mänty" mutta meillä pysyy pensseli kourassa. Ja koko paketin hinnaksi, lelulaatikolla ja patjalla, tuli 230 euroa. Kotiin kannettuna. Kyllä se netti helpottaa!

Aurinkoista viikonjatkoa Vinkeän Väen seuraajille! Täällä ollaan vaikkakin hiljaisempana, päivitystahti on suorassa korrelaatiossa kiireen määrään.

2 kommenttia:

  1. Minä mietin sinulle tunnustuksen blogissani <3

    VastaaPoista
  2. HUrjan kalliita on nuo lastensängytkin... Me saatiin tuolle meidän Minille jatkettava sänky onneksi lainaan. Poikien sängyt ostettiin uusina Ikeasta, kun olin nipo ja halusin samanlaiset. ;)

    Kivasti saatte rullaaman tuon arjen.

    Ps. Sulle on palkinto mun blogissa. Käy nappaamassa!

    VastaaPoista






Kunnioita blogirauhaa! Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, ole kiltti ja jätä sanomatta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...